Skip to main content

EN CERTIFICERING FOR ANSVARLIGHED

At være en certificeret B Corp betyder, at vi som virksomhed er blevet anerkendt for at overholde nogle af verdens mest ambitiøse og omfattende standarder for samfunds- og miljømæssige aftryk.
Igennem mere end 1 år var vi i en intens proces med B Lab organisationen, der gennemgik alle aspekter af vores virksomhed. Sammen har vi analyseret og evalueret vores kerneansvar og de initiativer, vi har taget, for at skabe positive forandringer for verden.

AP 5001 / Sølv

Vores B Corp certificering er en vigtig milepæl på vores vej mod at krydse den neutrale linje, og den var starten på en bevægelse, der skal sikre, at vi kan blive ved med at drive en ansvarlig virksomhed i vækst. En virksomhed, der i fremtiden kan give mere tilbage, end den tager.

Derfor har vi også sat et ambitiøst mål om en ny score på 100.0 i slutningen af 2025!

VORES B CORP SCORE

Vi er stolte af at fortælle, at vi har fået en overordnet B Impact score på 89.2

Certificeringen måles over 5 områder og rangeres på en skala, hvor 80 point udløser en B Corp certificering.

Vi er stolte af at fortælle, at vi har fået en overordnet B Impact score på 89.2

Certificeringen måles over 5 områder og rangeres på en skala, hvor 80 point udløser en B Corp certificering.

89.2 Stillings samlede B Impact score

80.0 Score for at kvalificere sig til en B Corp certificering

50.9 Gennemsnitsscore for almindelige virksomheder

GOVERNANCE  (16.9)

Governance vurderer en virksomheds overordnede mission, engagement omkring sociale og miljømæssige tiltag, etik og gennemsigtighed.

Disse point kommer primært fra vores gennemsigtighedsprincipper, samt fra vores ‘mission lock’, en passage i vores vedtægter, der definerer vores virksomhed som en “benefit” virksomhed, som har til formål at skabe værdi for alle de mennesker vi er i berøring med gennem vores værdikæde, og ikke kun for vores aktionærer.

VI HAR FORPLIGTET OS TIL AT VÆRE GENNEMSIGTIGE I ALT HVAD VI GØR OG TIL AT SKABE MÆRKBAR VÆRDI FOR ALLE MENNESKER VI ER I BERØRING MED.

WORKERS (37.2)

Workers vurderer en virksomheds tiltag for at skabe financiel sikkerhed og sikre helbred, sikkerhed, karriere udvikling, engagement og tilfredshed overfor deres medarbejdere.

Et program for overskudsdeling, der tilgodeser alle vores medarbejdere ligeligt, høj diversitet på arbejdspladsen, og en inkluderende produktionsenhed, der skaber nye muligheder for personer på kanten af arbejdsmarkedet, er grundlaget for vores høje impact score i “Workers” sektionen.

VI HAR FORPLIGTET OS TIL AT SKABE EN MEDMENNESKELIG ARBEJDSPLADS, HVOR ALLE DER VIL OGSÅ KAN HØRE TIL.

COMMUNITY (17.4)

Community vurderer en virksomheds ansvarlighed overfor det samfund de opererer i, ansætter og indkøber fra.  Herunder emner som diversitet, lighed, inklusion, økonomisk ansvar, civilt engagement, velgørenhed og supply chain management.

Implementeringen af ansvarlig leverandørkontrol gennem vores værdikæde og opbygning af partnerskaber til at dele og kultivere bæredygtig udvikling med, er centrale i vores “Community” strategi.

VI HAR FORPLIGTET OS TIL AT GÅ FORREST OG INSPIRERE, GUIDE OG HJÆLPE VORES ØKOSYSTEM, SÅ VI SAMMEN KAN SPREDE RINGE I VANDET.

ENVIRONMENT (14.9)

Environment vurderer en virksomheds overordnede miljømæssige ansvarlighed såvel som dets påvirkning af luft, klima, vand, land, og biodiversitet.

Arbejdet med aluminium er en energi-intensiv industri, hvilket betyder at vi har potentialet til at lave signifikante forbedringer af vores miljøpåvirkning. Ikke kun på egne vegne, men også for at inspirere resten af vores industri. Vores s initiativer inkluderer brugen af nye og innovative materialer fra ansvarlige kilder, reduceret indpakning, og nye produktionsprincipper, der skaber tværgående synergi. Vi har endvidere i januar 2024 flyttet al aluminium produktion fra Asien til Europa.

VI HAR FORPLIGTET OS TIL AT EFTERSTRÆBE EN REGENERATIV FORRETNINGSMODEL, DER OGSÅ SÆTTER POSITIVE SPOR FOR EFTERTIDEN.

CUSTOMERS (2.6)

Customers vurderer en virksomheds forvaltning af deres kunder gennem produktkvalitet og services, etisk markedsføring, privatlivspolitikker og feedback strukturer.

Gennem etisk markedsføring, forlænget garanti og tilskyndet indkøb, har vi en ambition om at tage vores kunder med på vores rejse mod at gøre mere godt.

VI HAR FORPLIGTET OS TIL AT BRUGE ÅBEN FEEDBACK TIL AT SKABE LANGSIGTET VÆRDI FOR BÅDE VORES FORHANDLERE OG DERES KUNDER.

Meningsfuld vækst

UN global compact

SUSTAIN™