Pressemeddelelse / NY BESTYRELSE I STILLING A/S

NY BESTYRELSE I STILLING A/S

Pressemeddelelse 04/05/2023

JESPER PANDURO NY BESTYRELSESFORMAND I TRADITIONSRIG FAMILIEVIRKSOMHED, DER VÆKSTER MED ANSVARLIGHED

Jesper Panduro, som i næsten 20 år stod i spidsen for designvirksomheden Skagerak, indtræder som bestyrelsesformand i familievirksomheden Stilling A/S sammen med to kendte profiler fra det danske erhvervsliv; Nille Skalts, der bl.a. leder den nordiske B Corp bevægelse, samt serieiværksætteren Henrik Stray Dijohn.

Stilling A/S blev grundlagt i Danmark i 1949 og lige fra begyndelsen har håndværk, design og sans for detaljer været rygraden i virksomheden, som designer, udvikler og leverer gardinskinner og gardinudstyr.

Virksomheden, der i dag ejer-ledes af brødrene Thomas Trads Hansen og Rasmus Stilling Schütz, har i de seneste år udmærket sig med en stor vækst, baseret på en dyb forankring i ansvarlighed for både miljø og samfund. Foruden en dokumenteret reduktion i miljømæssig påvirkning, og lanceringen af verdens første gardinskinner i genanvendt aluminium, har Stilling indgået en aftale med nærliggende kommuner om et banebrydende socialøkonomisk projekt kaldet ’inkluderende produktion’. Initiativer, der sammen med firmaets visioner om ansvarlig vækst falder godt i tråd med den nye bestyrelses sammensætning.

Thomas Trads Hansen, CEO i Stilling udtaler: “Som anerkendt frontløber inden for ansvarligt design af gardinudstyr, og som en del af B Corp bevægelsen, er Stilling i en unik position til fortsat at udvide vores potentiale. Vi er i ledelsen meget begejstrede for den nye bestyrelse og byder den velkommen. Sammen vil vi forfølge vores strategi om at fremme ansvarlige løsninger og en mere cirkulær økonomi. Med den nye bestyrelse står vi endnu stærkere i vores ønske om, ikke kun at være de bedste i verden, men om at være de bedste for verden”.

STILLINGS BESTYRELSE

Jesper Panduro (formand)

Blev i 2001 ansat i Skagerak og i 2005 ejer-leder af samme. I 2017 var Skagerak den første større danske virksomhed som blev en del af B Corp bevægelsen. I december 2021 faciliterede Jesper salget af Skagerak til Fritz Hansen. Jesper Panduro sidder også i bestyrelsen hos museerne Kunsten og Utzon Center i Aalborg, samt LOOP Architects. Herudover driver Jesper skovlandbruger Johannelund.

Nille Skalts
Har 20 års konsulenterfaring inden for forretnings- og forandringsudvikling. Grundlagde i 2015 den nordiske B Corp bevægelse og lod i samme ombæring sit konsulentbureau certificere som den første B Corp virksomhed i Danmark. Nille er partner i bureauet Märk, og sidder i bestyrelsen hos ét af Danmarks design flagskibe, Rosendahl Design Group.

Henrik Stray Dijohn
CEO i Fjorddal Vin og Holbæk Lagerhotel. Henrik har en bred erfaring fra forskellige brancher, organisationer og kulturer, samt over 10 års erfaring med professionelt bestyrelsesarbejde. Han har mange års direktionserfaring og stærke resultater indenfor ledelse, organisationsudvikling, salg, projektledelse samt Lean Management.

PRESSEKONTAKT

Pressehenvendelser modtages gerne til:

Jakob Hundborg v/Replique
jh@replique.dk

Stillings ledelse sammen med den nye bestyrelse.